La meva experiència amb Couchsurfing








Aquest any he decidit tornar a viatjar fent couchsurfing i he començat pel País Basc.

Pels que no coneixeu aquesta manera de viatjar us la resumiré breument.

Es tracta d'una filosofía de vida, de ser altruista, d'oferir casa teva i un sofà o llit a gent que no coneixes compartint experiències com ara:ensenyar-los la teva ciutat, cuinar plats típics de la nostra terra i del país d'on provenen, aprendre de la seva cultura i ells de la nostra, etc.

Quan viatjo,em poso en contacte amb algun amfitrió i li demano si puc allotjar-me  a casa seva i li demano si em pot fer de guia o aconsellar-me que visitar quan sigui a la seva ciutat.

Tothom té un perfil i unes referències que et fan decidir si aquella persona pot ser afi a tu i viceversa, no es tracta d'allotjar a tothom i dormir a casa de qualsevol.

Desde el 2012 formo part d'aquesta comunitat i he allotjat a 20 viatgers i he sigut allotjada per 10 amfitrions. Sempre he tingut bones experiències a tot arreu on he anat i amb tots els que he allotjat a casa.

 També he fet amics en events i he conegut couchsurfers de la meva ciutat i rodalies amb qui comparteixo experiències juntament amb els nostres viatgers.

A mi m'agrada portar-los a visitar el Cap de Creus, el Paratge de Tudela, el far, Cadaqués, racons de la Costa Brava, Besalú, Figueres, Girona...
Tinc un munt d'anècdotes i amistats que segueixen després dels anys.

Ara he decidit tornar a posar fil a l'agulla i visitar gent que ha vingut a casa meva i amb la que continuo en contacte.

Aquests són alguns dels meus "hosts" ,"surfers" i amics de Couchsurfing.



En Javi va ser el primer viatger que vaig tenir a casa. Ens va fer un sopar mexicà.


En Fernando ens va allotjar a Porto i ens va fer un super tour per la ciutat


Li vam ensenyar a l'Assaad, de Luxemburg, com es fa una truita de patates amb pa amb tomàquet.


Tres surfers en un dia! Vam anar a Cadaqués i sopar amb  les companyes de la feina. Quin fart de riure! En Jason de Richmond (EEUU), en Nico de Buenos Aires i en Jan de Dinamarca.




En Ritesh, de la India,va aprendre català a la quina de Cistella.


En Filippo es va vestir de 21 botons per anar al Castell de Peralada.


En Jason va seguir la tradició de fer un petó al cul de la lleona per tornar a Girona.


En Ruben em va portar amb el seu caiac a descobrir Gant, Bèlgica.


La Laura em va ensenyar la ciutat meravellosa de Brugges.



La Ruth i la seva familia ens van allotjar a Kinderdijk i vam fer ruta pel molins de vent.




Amb l'Assaad ens vam tornar a trobar per visitar Keukenhoff.


En Marco, el meu host a Purmerend, em va fer un tour per la seva preciosa regió.



Amb la  Yukiko i en Yusei ens ho vam passar molt bé a Port de la Selva.



En Sergi, un couchsurfer de Roses, va passar un dia amb ells a Besalú, mentre jo estava treballant. A vegades, ens "intercanviem" els surfers per dur-los a fer visites mentre els amfitrions treballem.
També fem trobades i excursions tots junts.



En Vicent em va fer de superguia a Dalt Vila i em va ensenyar raconets meravellosos a Eivissa.


Amb en Roy vam disfrutar d'un dia de super relax a Atzaró i em va ensenyar poblets amb molt d'encant a Eivissa.



Fent volar una àguila de Harrison amb en Giulio a St. Climent Sescebes.


El risotto que en Giulio em va preparar pel meu aniversari.



Un concert d'Ivan Campo a "Cada dia es domingo" on un couchsurfer que es diu Jeremiah és qui ho va organitzar, ens ho vam passar genial.


L'Anna també és una couchsurfer de Figueres com jo i ens vam conèixer per anar al concert d'Ivan Campo.





Amb L'Isidro i la Chantal a San Juan de Gaztelugatxe, un dels llocs més bonics on he estat mai.



Un "poteo" a Bilbao per retrobar-me a n'en Vicenç després de 6 anys desde que es va allotjar a casa meva.


Un postre digne d'estrella Michelin fet per en Jan de Dinamarca.





Vaig tenir el plaer de degustar una lassanya de salmó i un pa de ceba fets per la Patt, d'Ohio. Té un restaurant que es diu "the Sandy's chanty"


Comentaris

Publica un comentari a l'entrada