Viatge a Tailàndia amb Paso Noroeste







Feia anys que tenia en ment un viatge a Tailàndia, desde que em dedico a les teràpies manuals, he anat fent cursos de diverses tècniques i el thai massage el tenia pendent.

Treballant a l'hotel, un dia va venir un client que em va parlar d'una escola on ell havia fet el curs de massatge tailandès, es deia Sunshine massage school  i era a Tailàndia.

Em vaig informar i el curs durava un mes...massa temps per mi!

Vaig pensar que primer voldria anar-hi de vacances, fer turisme i provar el massatge in-situ.

El dilema era...viatjo sola? faig couchsurfing? espero a conèixer algú que hi vulgui anar?

Llavors una amiga em va dir que hi ha una agència de viatges on-line que organitza viatges d'aventura per gent jove i on la gent s'hi apunta sola i el viatge es fa quan s'ha emplenat el grup. La gent sol ser extrovertida, aventurera, generosa...en definitiva afi a mi!

Es deia Paso Noroeste i em vaig apuntar al viatge que es faria al Novembre a Tailàndia. Una aventura perquè no hi ha res organitzat tret dels bitllets d'avió.


L'agència et busca un guia, que no és professional, és una persona que li agrada viatjar i s'encarrega de fer tractes amb la gent local perquè ens allotji al seu establiment, compra els bitllets pel medi de transporta amb el que et mous mentre ets allà, busca on menjar que sigui bo i barat, proposa activitats però les acaba decidint el grup sobre la marxa, depenent del temps que faci o de les ganes de fer una cosa o altre.

A través d'un xat quan ja s'ha tancat el grup, et presentes i així entres en contacte amb els que seran els teus propers companys de viatge.

En aquesta ocasió de catalans erem només dos, la resta del grup provenien de Saragossa, amb qui vam trobar-nos a l'aeroport del Prat, Madrid, Galicia, Valladolid, Màlaga, Aranda de Duero i Tenerife amb qui ens vam trobar a l'aeroport de Moscou per fer el transbord cap a Bangkok.

Vam fer les presentacions i cap a Tailàndia falta gent!

Serien 15 dies amb uns desconeguts 24h, compartint habitació, àpats i activitats, i el resultat va ser que vaig conèixer una gent molt maca i amb qui vaig viure moments inovidables.

No faré una explicació del que varem fer cada dia, sinò les experiències viscudes amb el grup.


  • Passeig amb barca pel riu Chao Phraya de Bangkok



ILLES RAILAY, TONSAI, CHIKEN I PODA
  • Dormim en cabanes als arbres a Railay




  • Primer contacte amb les illes paradisíaques de Raylai, Tonsai, Chicken i Poda.





  • Vam fer un recorregut de mig dia en embarcacions tradicionals fent snorkel.






  •  Les barques atracades a la costa ofereixen plats típics molt bons.




  • Excursió amb caiac amb una tempesta de les que fan història, llamps, trons i diluvi...



  • Un bon esmorzar per agafar forces pel nou dia.






  • En aquest lloc el més tradicional és fer escalada. Nosaltres no en vam fer, però si una caminata en plan Indiana Jones, per uns camins complicats explorant la selva.S'ens va fer de nit, tot classe de bitxus ens van picar i vam acabar plens de fang però recordo el bany a útlima hora de la tarda digne d'una pel.lícula. 






AYUTTHAYA

  • Vam visitar la ciutat d'Ayutthaya i el temple de la Victòria afortunada





  • Vam visitar la ciutat d'Ayutthaya i les seves ruïnes 





  • El gran palau 





  • L'estàtua més famosa és la del buda reclinat




  • El temple de Wat Maha That és el més turístic per contenir una curiosa figura d'un cap de buda dins les arrels d'un arbre. Diuen que un lladre la va amagar allà i no la va poder recuperar.







  • Chiang Mai segurament va ser la zona que més em va agradar de totes per les activitats que vam fer.Va ser on vam fer-nos els massatges als llocs que em van deixar escollir. Primer a una escola per persones invidents. Tots ens feiem els massatges a la mateixa sala, feia gràcia veure com hi ha tan poca privacitat, de fet, el massatge el reps vestit, i els massatgistes parlen entre elles tota l'estona i riuen, una cosa ben poc habitual al nostre pais. No estava permet fer fotografies aixi que no en tinc cap.També vaig escollir una escola de la que vaig llegir molt bones referències i els terapeutes són súper àgils, petits i fan molt bé la seva feina. Jo vaig patir molt, fan unes pressions molt fortes i semblava que et cruixien tots els ossos del cos pujant al damunt teu.



  • Els mercats són molt diferents als nostres. Tot està dins de bosses de plàstic, inclús el peix!



  • Una part del grup vam escollir l'activitat de fer un curs de cuina tradicional de mig dia, val a dir que va ser molt profitós i curiós. També ens van obsequiar amb un llibre i al intentar fer les receptes a casa no em va sortir res bé perquè aqui els mateixos ingredients són difícils de trobar.





  • El que recordo que més em va agradar va ser la visita als temples budistes i veure com viuen allà. Una tarda vam anar a un temple i vam poder fer preguntes a un monjo i després vam fer una sessió de meditació amb ell , una experiència inolvidable. L'anècdota va ser que quan ens acomiadàvem amb les 3 companyes el monjo va treure's un Iphone de la butxaca i ens va dir si teniem facebook!








  • Aquest dia vam anar d'excursió a veure una cascada perduda pel mig de la selva. Primer vam anar a un jardí botànic on hi havia un munt d'orquídies i papallones. Com a bona friki de les papallones que sóc vaig disfrutar d'alló més i em vaig comprar una pashmina de seda plena de papallones que m'encanta.













  • Per la tarda vam fer una excursió a elefant i els vam banyar i alimentar.







Visistem el temple Wat Phra That Doi Suthep. Si una cosa té d'especial la regió de Chiang Mai, són els seus temples. Un dels imprescindibles si vols gaudir de vistes panoràmiques de la ciutat, és aquest.










  • Una altre cosa que em va agradar especialment va ser la full moon party. Vam cambiar els plans de viatge per poder ser a Koh Phanghan i gaudir d'aquest festival de llums, carrosses, ofrenes i fanalets.







Les noies ens vam comprar unes faldilles i així de guapes vam anar cap a la festa dels fanals en Tuk-Tuk, el taxi que s'estila allà.




SUKHOTHAI


Recinte arqueològic de 70m2. Actualment està en ruïnes, algunes ben conservades i val la pena llevar-se aviat per visitar tot el que es pugui. Nosaltres vam fer-ho amb bicicleta i va ser molt xulo.







  • Wat Mahathat







  • En acabar la vistita vam deixar les bicis i vam anar a la ciutat on estava plena de parades amb menjars,













  • Ja al vespre, tots els edificis i estàtues es van il.luminar de diferents colors i va començar l'espectacle musical amb carrosses dins l'aigua.























Els últims dos dies els vam destinar a fer la capital a fons. La gràcia del viatge estava en decidir en equip les activitats que fariem, no calia estar sempre tots junts, sinò que ens dividiem perquè a uns els hi agradava més visitar temples i als altres els mercats. Llavors quedàvem a una hora i lloc i ens trobavem de nou tots per sopar.







  • De visita al Gran Palau


































  • L'última imatge, la del comitat a l'aeroport.





Tailàndia ha estat un país sorprenent, ple de coses meravelloses com els temples, el somriure de la gent, la generositat, les vistes, les postes de sol a la platja, la natura salvatge....sense cap dubte un lloc per tornar-hi.

La gastronomía la deixo pel següent post!

Comentaris